`

FoodieBox Mesafeli Satış Sözleşmesi

TÜKETİCİNİN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ


1. Tüketici, kendisi ve satın almak istediği ürün/hizmet hakkındaki bilgileri doğru ve eksiksiz vermek durumundadır. Tüketici hizmet kalitesinden en iyi şekilde yaralanmak için sözleşmenin kendisine yüklemiş olduğu tüm yükümlülükleri eksiksiz yerine getirmelidir.

2. Tüketici, mesafeli satış sözleşmesinde öngörülen ödeme planına uygun ve öngörülen zamanda ödemesini yerine getirmek durumundadır.

3. Tüketici, ürünü teslim aldığı anda kontrol etmek ve vakit geçirmeden üründeki kusuru bildirmek yükümlüğü altındadır.Ancak ambalajı açılmış, kullanılmış ürünler geri alınma kapsamında değildir. Taşıma ile ilgili herhangi bir kusurdan kaynaklı hasarlar teslim anında veya vakit geçirmeden bildirilmek zorundadır.

4. Tüketici, hasar ve sözleşmenin yüklediği diğer konularda bildirim yükümünü yerine getirmek zorundadır.

SİPARİŞ VE SATIŞ ŞARTLARI

1. Şirketimiz, mesai saatleri içinde (her gün 08:00- 18:00 arası) yapılan siparişleri gün içerisinde değerlendirecektir. Saat 16:00’ten sonra gelen siparişleri ise, takip eden iş günü mesai saatleri dahilinde işleme alacaktır.

2. Tüketici, sipariş ile ilgili olarak vermiş olduğu bütün bilgilerin doğru ve eksiksiz olduğunu, gerektiğinde sipariş bilgileri arasında belirtilen telefon numarası ve e-posta adresinden kendisi ile bağlantı kurulabileceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

3. Tüketici tarafından verilen sipariş işleminin başarıyla tamamlanması sonrasında Şirketimiz tüketici tarafından belirtilmiş olan e-posta adresine, sipariş işleminin tamamlanmış olduğu konusunda bilgi veren bir e-posta mesajı gönderecektir.

4. Şirketimiz, sattığı ürünler için stok tutmamaktadır. Ürünleri müşterilerin siparişlerine göre tedarik etmektedir. Gün içerisinde yayınlanan ürün, stok adeti bittiğinde satıştan kaldırılır. Fakat, tedarikçide bitmiş olan stok olan ürünlerin teslim edilememesi gibi durumlarda ilgili bölüm tarafından tüketiciye e-posta mesajı ile bilgi verilir ve ürün bedeli karşılığı bloke edilen tutar kredi kartınızdan kaldırılır.

ÖDEME 

1. İşbu sözleşmeye konu internet sitesinden verilen siparişlere ilişkin ödemeler tüm banka kartları ile gerçekleştirilebilmektedir.Para transferi ve benzeri satın alma yolları için tüketici doğrudan Şirketimiz ile sipariş mail adresinden temas kuracaktır. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından sipariş tutarı kadar para blokesinin yapıldığı yada Şirketimiz un hesaplarına ulaştığının belirlendiği andır. 

2. Tüketici, işbu sözleşemeye konu Site’ yi ve hizmetleri kullanmak için gereken ücretleri ve uygun düşen tüm vergileri ödemekle yükümlüdür.

3. Kredi kartı işlemlerinde bilgi nakli Şirketimiz tarafından SSL olarak güvenli bağlantı ile sağlanacaktır. Tüketicinin kredi kartı ödemesi ve provizyonu otomatik olarak SANALPOS sistemi ile sağlanacaktır. Mücbir nedenler dışında Şirketimiz tarafından tahsil edilen miktarın geriye ödenmesi söz konusu değildir. 

4. Şirketimiz tarafından sözleşmeye konu internet sitesinde ürünlere dair Fiyatlara KDV dahildir. Sipariş edilen ürünlerin teslimatına ilişkin ulaşım masrafları tüketiciye aittir. 

5. Tüketicinin bir ticari firma olması durumunda, tüketicinin belirttiği fatura bilgileri doğrultusunda fatura düzenlenerek sipariş veren firmaya ulaştırılır.Tüketicinin gerçek kişi olması durumunda fatura düzenlenecek ve adresine ulaştırılacaktır. 

6. Tüketicinin satın aldığı ürünlere dair yapacağı ödemenin kredi kartının veya banka hesabının provizyonu akabinde başarılı sonuçlanması ile Şirketimiz’ in tüketicinin siparişini yerine ulaştırma yükümlülüğü doğacaktır.

7. Şirketimiz sunmakta olduğu hizmetlerin bir kısmını veya tümünü, uygulamakta olduğu ücret politikasını her zaman değiştirme hakkına sahiptir. Ücret politikası ile ilgili değişiklikler, duyurusunun Site’de yayımlanmasıyla beraber, eş zamanlı olarak etkinleşmiş olacaktır.

8. Dizgi ve sistem hatalarından meydana gelen fiyat yanlışlıklarından Şirketimiz sorumlu değildir.

TESLİM İLE İLGİLİ HÜKÜMLER

1. Şirketimiz, tüketicinin siparişi kendisine ulaştığı andan itibaren en geç on gün içerisinde söz konusu ürünü tüketiciye ulaştıracaktır. Şirketimiz, önceden haber vermek kaydıyla bu süreyi beş gün daha uzatma hak ve yetkisine sahiptir.

2. Siparişlere ilişkin ulaştırma masrafları tüketiciye aittir. Tüketicinin sipariş tutarını siparişin tamamlanması halinde, tüketicinin kredi kartından tahsil edilecektir. Ulaştırma ve kargo masrafları teslimat esnasında kargo yetkilisi tarafından tüketiciden tahsil edilecektir.

3. Teslimat için belirtilen adreste tüketicinin kendisi bulunmuyorsa, adreste bulunmakta olan ve tüketici ile aynı konutta yaşayan diğer kişilere veya tüketicinin yardımcılarına teslimat yapılabilir. 

4. Tüketici, sevkiyat sırasında zarar gördüğünü düşündüğü paketleri teslim alırken firma yetkilisi önünde açıp kontrol etmek ve eğer üründe herhangi bir kusur mevcut ise kargo firmasına tutanak tutturarak ürünü teslim almamak ile yükümlüdür. Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın sizde kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda Şirketimiz’ e bildirilmelidir. Şirketimiz en kısa sürede yeni ve sağlıklı bir teslimatın gerçekleşmesini sağlayacaktır. Paket tüketici tarafından teslim alındıktan sonra teslimatçı firmanın görevini layıkıyla yaptığı kabul edilmiş sayılır.

5. Haklı bir sebebe dayanmak şartıyla Şirketimiz, sözleşmeden doğan ifa yükümlüğünün süresi dolmadan, tüketiciye eşit kalite ve fiyatta mal veya hizmet tedarik edebilir ayrıca sipariş konusu mal veya hizmetin yerine getirilmesinin imkansızlaştığını ileri sürerek, sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremiyorsa, bu durumu, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan tüketiciye bildirir, ödemiş olduğu bedel ve borç altına sokan tüm belgeleri 10 gün içinde tüketiciye iade eder.

6. İşbu sözleşmede belirtilen şartların TÜKETİCİ tarafından eksiksiz olarak yerine getirilmemesi durumunda Şirketimiz, tüketicinin sipariş ettiği ürünlerin teslim edilmemesinden sorumlu olmayacaktır.

İADE HAKKI İLE İLGİLİ HÜKÜMLER

1. Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde malı iade hakkına sahiptir. Açılmış yada tahrip edilmiş ambalajlar ile kullanılmış ürünler bu kural kapsamı dışındadır. Şirketimiz, üründe ve ambalajında herhangi bir açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma ve sair durumları tespit ettiği hallerde ve ürünün müşteriye teslim edildiği andaki hali ile iade edilememesi halinde ürünü iade almayacak ve bedelini iade etmeyecektir.

2. Tüketici, elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ve tüketiciye anında teslim edilen mallara ilişkin olarak yukarıdaki maddede belirtilen cayma hakkına ait hükümlerden faydalanamayacaktır.

3. Tüketicinin ürünü iade etmesi veya alışverişinden cayması halinde, ürünü tüm fatura kopyaları ile beraber eksiksiz olarak Şirketimiz’ e iade etmelidir.

4. Tüketici tarafından iade edilen ürünün ücreti Şirketimiz tarafından 10 gün içerisinde tüketiciye iade edilecektir. Tüketicinin bankasının söz konusu meblağı tüketicinin hesabına yansıtmasında meydana gelecek gecikmelerden Şirketimiz sorumlu değildir.

5. Ürünü firmamız tarafından tedarik edildikten sonraki süreçte iptal talebinde bulunursanız, ödeme tutarınız üzerinden yüzde 5 kesinti yapılarak iadeniz gerçekleştirilir.

6. Yukarıdaki şartlara uygun hallerde iade edilen ürünlerde kargo ücreti tüketici tarafından ödenecek, Ücretsiz kargo olarak satın alınmış olan ürünlerin ilk gönderimdeki kargo ücreti de, ürün tutarından mahsup edilerek kalan bedel alıcıya iade edilecektir.

7. Ambalajı açılmış, kullanılmış, tahrip edilmiş vs. şekildeki ürünlerin iadesi Şirketimiz tarafından kabul edilmeyecektir.

8. Tüketici ürünü, kendisine teslim edildiği andaki durumu ile geri vermekle ve kullanım söz konusu ise kullanma dolayısıyla malın ticari değerindeki kaybı tazminle yükümlüdür.

9. İade şartlarına uygun durumlarda yapılan gönderimlerde kargo ücreti müşteri tarafından ödenecektir.



SİPARİŞ İPTALİ :

Sipariş ettiğiniz ürünleri tedarik edip, kargoya verilmeden önce, siparişlerinizi iptal ettirebilirsiniz. Bu gibi durumlarda, info@foodiebox.com.tr adresine e-mail yoluyla iptal talebinizi bildirirseniz, en geç 10 gün içerisinde ödemeniz iade edilir.

WEB SİTESİ

Şirketimiz, tüketicinin web sitesine veya herhangi bir web site bilgisine girmesi veya bunların kullanımından dolayı uğrayabileceği doğrudan, dolaylı, özel, sonuç niteliğindeki yada diğer her tür kayıp veya zararlardan hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.



MESAFELİ SÖZLEŞMELER UYGULAMA ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK


Amaç

Madde 1- Bu Yönetmeliğin amacı, mesafeli sözleşmeler hakkında uygulama usul ve esaslarını düzenlemektir.


Kapsam

Madde 2- Bu Yönetmelik, yazılı, görsel ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan, malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi veya ifası kararlaştırılan sözleşmelere uygulanır.


Dayanak 

Madde 3- Bu Yönetmelik, 23/2/1995 tarihli ve 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 31 inci ve bu Kanuna 4822 sayılı Kanunla eklenen 9/A maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.


Tanımlar 

Madde 4- Bu Yönetmeliğin uygulanmasında; 

a) Bakanlık: Sanayi ve Ticaret Bakanlığını, 
b) Bakan: Sanayi ve Ticaret Bakanını, 
c) Mal: Alış-verişe konu olan taşınır eşyayı, konut ve tatil amaçlı taşınmaz malları ve elektronik ortamda kullanılmak üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve benzeri gayri maddi malları, 
d) Hizmet: Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan mal sağlama dışındaki her türlü faaliyeti, 
e) Satıcı: Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki faaliyetleri kapsamında tüketiciye mal sunan gerçek veya tüzel kişileri, 
f) Sağlayıcı: Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki faaliyetleri kapsamında tüketiciye hizmet sunan gerçek veya tüzel kişileri, 
g) Tüketici: Bir mal veya hizmeti ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek ya da tüzel kişiyi, 
h) Kredi veren: Mevzuatları gereği tüketicilere nakit kredi vermeye yetkili olan banka, özel finans kuruluşu ve finansman şirketlerini, 
ı) Mesafeli Sözleşme: Yazılı, görsel, telefon ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan ve malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi veya ifası kararlaştırılan sözleşmeleri, ifade eder. 


Ön Bilgiler

Madde 5- Mesafeli sözleşmenin akdinden önce aşağıdaki bilgilerin tüketiciye verilmesi zorunludur. 

a) Satıcı veya sağlayıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve varsa diğer erişim bilgileri, 
b) Sözleşme konusu mal ya da hizmetin temel özellikleri, 
c) Sözleşme konusu mal ya da hizmetin tüm vergiler dahil satış fiyatı, 
d) Satıcı veya sağlayıcının fiyat dahil tüm vaatlerinin geçerlilik süresi, 
e) Tüketicinin ödemelerinin nasıl yapılacağına dair bilgiler, 
f) Teslimat ve ifanın nasıl yapılacağına ve varsa buna ilişkin masrafların tutarı ve kimin tarafından karşılanacağına dair bilgiler, 
g) Cayma hakkı ve bu hakkın nasıl kullanılacağına dair bilgiler, 
h) Tüketiciye bir maliyeti varsa kullanılan iletişim yollarının ücreti, 
ı) Sözleşme konusu mal ya da hizmetin, teslim ve ifa tarihlerine ilişkin program, 
j) Tüketicinin talep ve şikayetlerini iletebileceği satıcı veya sağlayıcının açık adres, telefon ve varsa diğer erişim bilgileri. 


Ön Bilgilerin Doğruluğunun Yazılı Olarak Kanıtlanması

Madde 6- Tüketici, ön bilgileri doğru ve eksiksiz olarak edindiğini yazılı olarak teyit etmedikçe sözleşme akdedilemez. Elektronik ortamda yapılan sözleşmelerde bu teyit işlemi yine elektronik ortamda yapılır. Tüketici, mallar için sözleşme konusu mal kendisine ulaşmadan, hizmetler için de en geç sözleşmenin ifasından önce ön bilgileri içeren yazılı onayı almalıdır. 


Sözleşmede Bulunması Gereken Şartlar

Madde 7- Mesafeli sözleşmenin yazılı olarak yapılması ve bu sözleşmenin bir nüshasının tüketiciye verilmesi zorunludur. Sözleşmede; 

a) Tüketicinin, satıcı veya sağlayıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve varsa diğer erişim bilgileri, 
b) Sözleşmenin düzenlendiği tarih, 
c) Malın veya hizmetin teslim veya ifa tarihi ve şekli, 
d) Teslimat ve ifaya ilişkin masrafların tutarı ve kimin tarafından karşılanacağına dair bilgiler, 
e) Sözleşme konusu malın veya hizmetin cinsi veya türü, miktarı ve varsa marka ve modeli, 
f) Malın veya hizmetin Türk Lirası olarak vergiler dahil peşin satış fiyatı, 
g) Vadeye göre faiz ile birlikte ödenecek Türk Lirası olarak toplam satış fiyatı, 
h) Faiz miktarı, faizin hesaplandığı yıllık oran ve sözleşmede belirtilen faiz oranının yüzde otuz fazlasını geçmemek üzere gecikme faizi oranı, 
ı) Peşinat tutarı, 
j) Ödeme planı, 
k) Borçlunun temerrüde düşmesinin hukuki sonuçları, yer alır.


Cayma Hakkı 

Madde 8- Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Sözleşmede, hizmetin ifasının 7 günlük süre dolmadan yapılması kararlaştırılmışsa, tüketici ifanın başlayacağı tarihe kadar cayma hakkını kullanabilir.Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar satıcı veya sağlayıcıya aittir. Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ve tüketiciye anında teslim edilen mallara ilişkin sözleşmeler cayma hakkı ve kullanımına ilişkin hükümlere tabi değildir. Malın teslimi sözleşmeye taraf olan tüketici dışında bir kişiye yapılsa dahi tüketici cayma hakkını kullanabilir. Bu durumda satıcı malı 9 uncu maddenin dördüncü fıkrası hükmü uyarınca üçüncü kişiden teslim alır. Tüketicinin özel istek ve talepleri uyarınca üretilen veya üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye özel hale getirilen mallarda tüketici cayma hakkını kullanamaz. Ayrıca tüketici, niteliği itibariyle iade edilemeyecek, hızla bozulma veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan mallar söz konusu olduğunda cayma hakkını kullanamaz. Bu Yönetmeliğin 6 ncı ve 7 nci maddesindeki koşullardan biri eksik olduğu taktirde satıcı veya sağlayıcı en geç otuz gün içerisinde eksikliği giderir. Bu durumda 7 günlük süre, söz konusu eksikliğin giderildiğine dair bilginin yazılı olarak tüketiciye ulaştırıldığı tarihten itibaren başlar. Tüketicinin ödediği bedel kısmen veya tamamen satıcı veya sağlayıcı tarafından ya da satıcı veya sağlayıcı ile kredi veren arasındaki anlaşmaya dayanılarak karşılanıyorsa, cayma hakkının kullanılması halinde, kredi sözleşmesi de hiçbir tazminat veya cezai şart tutarını ödeme yükümlülüğü söz konusu olmaksızın kendiliğinden sona erer. Ancak bunun için, cayma bildiriminin kredi verene de yazılı olarak iletilmesi gerekir.


Satıcı ve Sağlayıcının Yükümlülüğü 

Madde 9- Satıcı veya sağlayıcı tüketicinin siparişi kendisine ulaştırdığı andan itibaren en geç otuz gün içerisinde edimini yerine getirmekle yükümlüdür. Bu süre tüketiciye daha önceden yazılı olarak bildirilmek koşuluyla en fazla on gün uzatılabilir. Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde almış olduğu bedeli, kıymetli evrakı ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmekle, ayrıca yirmi gün içinde de malı geri almakla yükümlüdür. Satıcı veya sağlayıcı mesafeli sözleşme konusu malın veya hizmetin tüketiciye teslimi veya ifasından önce sözleşmenin bir nüshasını ve ön bilgilerin teyidine ilişkin yazılı onayın bir nüshasını tüketicinin kendi el yazısı ile imzalanmasını sağlayarak teslim eder. Uyuşmazlık halinde ispat külfeti satıcı ve sağlayıcıya aittir. Haklı bir sebebe dayanmak şartıyla satıcı veya sağlayıcı, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ve sözleşmede belirtmesi şartıyla, tüketiciye eşit kalite ve fiyatta mal veya hizmet tedarik edebilir. Satıcı veya sağlayıcı, sipariş konusu mal veya hizmetin yerine getirilmesinin imkansızlaştığını ileri sürerek, sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremiyorsa, bu durumu, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan tüketiciye bildirir. Ödemiş olduğu bedel ve borç altına sokan tüm belgeleri 10 gün içinde tüketiciye iade eder.


Geri Ödeme 

Madde 10- Mesafeli sözleşmelerde, ödemenin kredi kartı veya benzeri bir ödeme kartı ile yapılması halinde tüketici, kartın kendi rızası dışında ve hukuka aykırı biçimde kullanıldığı gerekçesiyle ödeme işleminin iptal edilmesini talep edebilir. Bu halde, kartı çıkaran kuruluş itirazın kendisine bildirilmesinden itibaren 10 gün içinde ödeme tutarını tüketiciye iade eder.


Kapsam Dışı Sözleşmeler 

Madde 11- Bu Yönetmelik hükümleri; 

a) Banka, sigorta ile ilgili, 
b) Otomatik satış makineleri vasıtasıyla akdedilen, 
c) Halka açık jetonlu telefonlar vasıtasıyla akdedilen, 
d) Açık arttırma yolu ile akdedilen, 
e) Gıda, içecek ve günlük tüketim için tüketicinin evine veya işyerine düzenli olarak sağlanan malların tedariki ile ilgili, 
f) Sağlayıcının üstlendiği, barınma, ulaşım, yemek tedariki, sportif ve kültürel faaliyetler ve eğlence hizmetlerini özel bir günde veya sürede tedarik etmesine ilişkin hükümler içeren, sözleşmelere uygulanmaz.


Yürürlük 

Madde 12- Bu Yönetmelik 14/6/2003 tarihinde yürürlüğe girer.


Yürütme 

Madde 13- Bu Yönetmelik hükümlerini Sanayi ve Ticaret Bakanı yürütür.

KAPIDA ÖDEMELİ VERİLEN SİPARİŞİ TESLİM ALMAMA

Karşı (Kapıda) ödeme ile satın alınmış ürünlerin, adreste bulunamaması durumunda kargodan teslim alınması durumunda, ilgili kargo şubesinden teslim alması zorunludur.

Teslim alınmayıp iade edilen paketler, firma tarafından kargo maliyeti eklenerek müşteriye tekrar gönderilmek üzere bekletilir.

Aynı şekilde ürün teslim alınmazsa Mesafeli satış sözleşmesi, onay alınması için telefon görüşmesi kayıtları, ve alıcının beyan ettiği TC. Kimlik Numarası, sipariş esnasında kullanılan bilgisayar yer adresi (IP / MAC ADRESİ) delil olarak kullanılarak;

Kapıda ödeme imkanını kötüye kullanma, kargo, şirket ek maliyetleri ve işgücünü yavaşlatma sebebleriyle; kargo masrafları, işletme masraflarının tamamının yasal yollarla tazmini için hukuki işlem başlatılır. E-Ticaret yapan tüm firmalarla bu bilgiler paylaşılarak, kişi kara listeye alınır ve farklı web siteleri / firmalardan da internet üzerinden vereceği siparişleri gönderilmez.

Alıcı kapıda ödemeli olarak istediği ve teslim almayarak şirketi zarara uğrattığı her malın ve kargo dahil fatura tutarının en az kırk (40) en fazla doksan (90) katı kadar tazminat bedelini foodiebox.com.tr sitesi ve facebook Sayfası müşterileri peşinen ödemeyi resmen beyan eder.

 


Bize Yazın
sdfsfs
Canlı Destek